dissabte, 10 de novembre del 2012

Dinar d'aniversari

Recentment ha estat el meu aniversari i voldria compartir amb vosaltres el menú que vaig fer, per si pot ser font d'inspiració per altres àpats amb convidats. Sempre intento preparar plats que es puguin deixar enllestits abans, ja sigui al matí d'hora o el dia anterior, i només escalfar-los, per poder estar atenent als convidats com a bona amfitriona:

Aperitiu: variat i tradicional, però sempre incloent algun ingredient especial. Aquesta vegada va ser un formatge d'alfàbrega (importat d'un viatge recent). Altres vegades ha estat una mermelada casolana de pebrot vermell, o de figues, o una crema d'esbargínies, o humus, o tartaletes, o unes brochetes, o torradetes gratinades amb formatge i codonat...



1r plat: Crema de carbassa.

Aquest plat ja és tot un clàssic pel meu aniversari, degut a les dates en què cau, però aquesta vegada amb uns suggeriments de la Carolina: afegint moniato a la cocció, i uns dauets de formatge fresc o mató i unes pipes (de girasol, de carbassa i panses) en la presentació. La recepta original la podeu trobar a: http://olialsetrill.blogspot.com/2011/10/crema-de-carbassa.html




2n plat: Llom amb alls i pastanaga agredolça.

Vaig partir de la recepta publicada anteriorment: http://olialsetrill.blogspot.com/2011/11/llom-amb-all-i-pastanaga-agredolca.html
i hi vaig afegir acompanyament per completar el plat i allargar el tall per més persones: unes patates al voltant i salsa de codony sobrant d'una recepta anterior (ceba, codonys i caldo de carn, bullit i triturat).




Postres: del postre algú porta un pastís sorpresa, perquè no cal que l'amfitriona ho faci tot, oi?

Cafès: un bon assortiment de cafès i infusions és la part més social de la festa, amb el repartiment dels regals. Sempre s'agradeix que hi hagi unes trufes, catànies o bombonets (aquesta vegada provinents de Suïssa).

Bon profit !!!


2 comentaris:

Dafne ha dit...

Ets genial, moltes felicitats, pel teu aniversari i per les meravelles que presentes!!
Una abraçada!!!
Jo tinc la thermomix, però no en trec el profit que veig que podria treure´n. A veure si m'animo!!!

Oli al setrill ha dit...

Moltes gràcies !!!
Són comentaris com aquests els que animen a seguir endavant, quan ja penses que un blog sense feedback és un blog estancat.

Espero que t'animis i et convido a contactar-me si necessites ajuda en particular. Però no sóc cap presentadora ni profe de cuina, que consti: només soc una amant dels petits plaers de la vida.